Cinque Terre

Aşağıdaki resimleri gören herkesi “Cinque Terre aşığı” olmaya davet ediyorum. Biz çok fazla şey ummayarak bir görelim bakalım diyerek gittik gördük ve gerçekten hayran kaldık. Pırıl pırıl bir denizin üzerinde sarp kayalıklar, bunların üzerine inşaa edilmiş güzel evler, zorluk derecelerine göre seçebildiğiniz ve müthiş manzarayı doyasıya sindirdiğiniz yürüyüş parkurları, en taze deniz mahsülleri, kayaların üstinde doğaya inat yetiştirilmiş üzümlerden yapılan şarap… Burada unutulmaz bir tatil için gerekli herşey var. Cinque Terre “beş yer” anlamına geliyor ve Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola ve Riomaggiore isimli beş yerleşimden oluşuyor. Bu köyler, etrafındaki tepeler ve sahil şeridi milli park kapsamında ve Unesco Dünya mirası listesinde yer almaktadır. Köyler arasında vapur, tren ve çok iyi olmayan yollardan geçerek araba ile yolculuk yapabilirsiniz. Biz Cinque Terre’nin güneyinde yer alan La Spezia’da arabayı bırakıp trenle devam etmeye karar verdik.

Sabah erkenden yola çıktık, otobandan çıkıp La Spezia’ya doğru yöneldiğimizde hava sıcaklığı hala sıfır dereceydi. Ormanların üzerine çökmüş olan sis kıyıdan köşeden gelen güneş ışınları ile ne müthiş bir görüntü oluşturuyordu...

La Spezia’da otopark bulmak gerçekten büyük sorun zaten şehrin içindeki her yer paralı olmasına rağmen yine de boş yer bulamıyorsunuz.

Köyler arasında dolaşacaksanız en mantıklısı Cinque Terre Card almak. Tam gün geçerli olan bu biletle trenlere binebiliyor ve girişleri ücretli olan yürüyüş yollarının bulunduğu milli park alanlarına da girebiliyorsunuz.

Monterosso al Mare

Sadece köylerin bulunduğu duraklarda gün ışığına çıkılan onun dışında tamamen kayaların içine açılmış olan tünellerden geçen bir tren yolculuğu yaptıktan sonra en kuzeydeki köy olan Monterosso’ya vardık.

Monterosso’da istasyondan çıktıktan sonra bizi çok güzel bir plaj ve harika bir deniz karşıladı. Böylesi kayalık bir yerde bu kumsal saklı bir cennet gibiydi. Kafamızı dağlara doğru kaldırdığımızda şaşkınlığımız daha da arttı çünkü kayaların üzerinde hiç ummayacağınız yerlerde denize nazır üzüm bağları dizilmişti.

Sahilde boydan boya yürüdük. Denizi, güneşi, bu coğrafyayı doyasıya içimize çektik. Yetmedi kumsala inip tek tük balık tutanların arasında dolaştık. Kumsalın sonunda karavan park yerindeki karavancılar burada en güzel şekilde vakit geçirmenin yolunu çoktan keşfetmişlerdi.

Vernazza

İkinci durağımız Vernazza’ydı. Burası Monterosso’ya göre daha küçük ve daha el değmemiş, daha da kayalıktı.

Vernazza’nın küçük koyu, güzel sokakları bana Portofino’yu anımsattı sadece burası Portofino’nun daha köy ve az sosyetik hali gibiydi.

Manarola

Kısıtlı vaktimiz olduğu için Corniglia’yı atlayıp Manarola’ya geçtik. Burası ile son köy olan Riomaggiore arası da çok uzak olmadığı için Riomaggiore’ye yürümeye karar verdik. Manarola istasyonuna indiğimizde ortada yerleşim yeri falan yoktu, sadece arkadaki kayanın üzerinde birkaç tane ev gözüküyordu. Oraya doğru yöneldiğimizde şaşkınlığımız daha da arttı çünkü trenle köylere ulaşmamız için kayaların içinden geçmemiz yetmezmiş gibi istasyondan köye ulaşmak için de başka tünellerden geçiyorduk. İnsanlar bu zorlu coğrafyalara neden yerleşir, hadi yerleşti diyelim bu köylere ulaşmak için onlarca tünel kazıp didinmek neden…

Arkadaki kayanın üstüne kondurulmuş olan evler bir tablo, bir dekor gibi değil mi? Gerçek değil sanki, gerçek üstü…

Manarola özellikle Vernazza’dan sonra daha bakımlı ve daha elit bir yer. İster oturup yiyebileceğiniz, isterseniz elinize alıp yolunuza devam edebileceğiniz birçok alternatif var. Biz tercihimizi camında Rick Steve tavsiyeli olduğunu gururla yazmış olan aşağıdaki restorandan yana kullandık. Biraz sıra bekledik ama sonunda deniz mahsüllerinin en tazesini afiyetle yedik.

Manarola – Riomaggiore arasındaki Via dell’Amore: aşıklar yolu. Yol tamamen sahil boyunca gidiyor, kısa, yorucu değil ve müthiş manzaralı.

Riomaggiore

Son durağımız Riomaggiore. Krokisinde de göreceğiniz gibi asansör ile yerleşim yerine çıkılyor ve birçok güzel yeri var. Ancak tren saatimiz yaklaştığı için biz istasyon etrafında şöyle bir dolaşıp La Spezia’ya geri döndük.

Evet Cinque Terre, beş şirin, eşsiz güzellikteki köy. Tabi ki bir gün buraları tam anlamıyla keşfetmek ve yaşamak için yetmiyor. Bir başka sefere burada güzel bir tatil geçirmek üzere diyor ve yolumuza devam ediyoruz.